melihat | merenung | menilai

melihat | merenung | menilai

Friday, March 12, 2010

Belajar dari blog

Dalam entry pendek ni aku nak kongsi pendapat aku mengenai blog. Bagi aku blog ni secara tidak sedar ada banyak juga kelebihan. Yang paling ketara adalah, blog ni boleh menjana minda seseorang memandangkan tiap hari penulis kena cari topik yang menarik untuk ditulis. Ini menyebabkan otak menjadi aktif untuk berfikir setiap hari. Apa yang menarik lagi bila aku tulis blog ni ialah aku secara tidak langsung jadi makin banyak membaca dan berdiskusi dengan kawan-kawan aku bagi mendapatkan maklumat mengenai sesuatu topik. Ikut kata pensyarah aku, untuk jadi rakyat mentaliti kelas pertama kita kena banyak membaca dan berdiskusi.

Namun begitu topik dan perbincangan haruslah berfaedah dan bukannya remeh temeh seperti gosip artis,menjatuhkan maruah orang,memfitnah,memaki hamun dan berunsur lucah. Kalau korang minat tulis blog yang macam diari pun tak mengapa juga sebab mungkin korang suka berkongsi pengalaman. Pengalaman ni kadang-kadang seronok juga untuk dikongsi tambahan pulak kalau pengalamn baru.

Ape yang aku bagitau ni adalah sekadar pandangan dan pendapat sahaja. bagi aku ape sahaja perkara yang kita lakukan ada baik buruknya. Semuanya bergantung pada kita dan kadang secara tidak sedar apa yang kita lakukan itu banyak kebaikannya cuma kita sahaja yang tidak peka..Sekian dari aku..chow!..salam.

No comments:

Post a Comment